07 maja 2012

Makijaż fotograficzny w praktyce / Rybnik / makijaż do sesji zdjęciowych

Make-up Artist: Barbara Leskiw
Obróbka: photo_healer
Makijaż fotograficzny różni się od zwykłego makijażu. Jest mocniejszy i wymaga od wizażysty nieco innego spojrzenia na modela. Praca na planie wymaga doskonałej znajomości technik makijażowych oraz wiedzy na temat wpływu światła na dany makijażFotografia makijażu również należy do odrębnej dziedziny sztuki w świecie fotografii. Jak już wspomniałam niezwykle ważne jest światło, może ono uwydatnić makijaż i urodę modelki lub całkowicie zepsuć kolorystykę makijażu fotograficznego.


W obecnych czasach profesjonalne sesje zdjęciowe nie odbywają się bez udziału wizażysty. Każdy profesjonalny fotograf czy studio fotograficzne na stałe współpracuje z wizażystą, a czasem i fryzjerem. Makijażysta wraz ze stylistą fryzur czy osoby zajmujące się profesjonalną obróbką zdjęć - na równi z fotografem współtworzą wizerunek fotografowanych osób. Ich praca, a dokładnie współpraca całego zespołu ma ogromny wpływ na ostateczną koncepcję zdjęcia. Dlatego stali się oni w ostatnich latach pełnoprawnymi uczestnikami sesji fotograficznych.





Trochę teorii.

Temperatura barwowa światła to temperatura bezwzględna idealnie czarnego ciała, które wysyła promieniowanie o takim samym rozkładzie widma jak światło wysłane przez badane źródło światła. Teraz trochę łopatologicznie ;)
Im temperatura światła jest niższa, tym bardziej dominuje kolor czerwony - światło to nazywamy ciepłym. Natomiast im temperatura barwowa jest wyższa to tym bardziej dominuje kolor niebieski - światło nazywamy kolorem zimnym. Temperaturę barwową możemy zmierzyć za pomocą specjalnego miernika i wyrażamy ją w skali Kelwina (K), np.


Światło nieba niebieskiego od 10 000 do 20 000K
Światło słoneczne (w południe) od 6000 do 8000K
Średnie światło dzienne od 5000 do 6000K
Lampy błyskowe od 5500 do 5800K
Żarówki fotograficzne od 3200 do 3900K
Żarówki zwykłe od 2800 do 2900K
Światło świecy 2000K


Im bardziej światło zbliżone jest do "białego" tym mniej zniekształcone są kolory w
makijażu. Nieodpowiednie oświetlenie może zepsuć efekt pracy całego zespołu. To co w rzeczywistości jest perfekcyjne i nienaganne, na fotografii może okazać się całkowicie nieudane.


Światło zimne i ciepłe.
Gdy
wizażysta prosi fotografa, by ten wykonał dla niego zdjęcia do porfolio, wcześniej zaprojektowanych makijaży w zimnych kolorach lub gdy fotograf ma koncepcję wykonania zdjęć w zimnym świetle i prosi wizażystę o pomalowanie modelki do sesji, oby dwoje muszą pamiętać o ważnych zasadach i ścisle ze sobą współpracować!
Zimne światło = makijaż w zimnych barwach.
Ciepłe światło = makijaż w ciepłych barwach.
Gdy nie zastosujemy tej zasady wówczas nie otrzymamy realnego odwzorowania kolorów. W przypadku wykonania
makijażu w zimnych kolorach fioletu i zastosowania ciepłego oświetlenia, kolor cieni na powiekach wyjdzie na fotografii w kolorze brązowo-bordowym, cienie poszarzeją lub całkowice "zanikną".


Oświetlenie miękkie.
Dzięki takiemu oświetleniu wszystkie niepożądane defekty skóry (zmarszczki, znamiona itp) nie zostaną nadmiernie zaakcentowane.
Makijaż zatem powinien być "spokojny". Powinien charakteryzować się łagodnymi przejściami, bez widocznych granic i ostrych krawędzi.


Oświetlenie kontrastowe.
Czyli gra świateł i cieni. Światło takie uwielbia "ostre"
makijaże. Skupiamy się na mocnym zaakcentowaniu oczu lub ust oraz używamy mocnych, żywych kolorów. Precyzyjnie wykonujemy modelowanie twarzy, gdyż światło to lubi "spłaszczać" twarz.


Chcesz dowiedzieć się więcej?
Zapraszam na kurs Wizaż III stopnia:
http://wizaz-makijaz.com.pl/wizaz_III_stopien.html

Zapraszam również wszystkie Panie do skorzystania z moich usług przed wszelkimi sesjami fotograficznymi (sesje ciążowe, sesje kobiece, sesje dla modelek itp).


Tagi: makijaż fotograficzny Rybnik, makijaż do sesji zdjęciowych, makijaż do sesji ciążowej, makijaż modelek, makijaż kobiet do sesji rodzinnych, makijaż do zdjęć portfolio

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz